لیست اخبار صفحه :10
پرواز بالگرد بر فراز مریخ
با ارسال کاوشگر پرنده کوچکی به همراه مریخ‌نورد «مارس 2020» برای نخستین بار عملی می‌شود:

پرواز بالگرد بر فراز مریخ

ناسا تصمیم دارد بالگردی کوچک را به همراه مریخ‌نورد «مارس 2020» در سال 1399/2020 به سیاره سرخ بفرستد.

برای نخستین‌بار در جو سیاره‎ای فراخورشیدی هلیوم کشف شد

گروهی از ستاره‎شناسان موفق به شناسایی هلیوم در جو سیارۀ فراخورشیدی با نام WASP-107b، در فاصلۀ ۲۰۰ سال نوری از زمین در صورت‎فلکی سنبله، شدند. این نخستین‌باری است که این گاز بی‌اثر در جو سیاره‌ای فراخورشیدی رصد شده است.

«شکارچی طوفان» جو زمین را از فضا زیر نظر می‌گیرد
با پرتاب و اتصال ابزار پایش سازمان فضایی اروپا به ایستگاه فضایی بین‌المللی

«شکارچی طوفان» جو زمین را از فضا زیر نظر می‌گیرد

ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) تمام اتفاقات جو زمین را از بالا به خوبی تحت نظر دارد. با بهره‌گیری از این جایگاه منحصربه‌فرد ایستگاه فضایی بین‌المللی، ماموریت جدیدی برای تحلیل طوفان‌های تندری خیره کننده در قسمت بالای جو زمین آغاز شده که از «ابزار پایش برهم‌کنش‌های فضا و جو» (Atmosphere-Space Interactions Monitor یا ASIM) استفاده می‌کند که به تازگی در این ایستگاه نصب شده است

تصویر جدید هابل از خوشه‌ای غول‌آسا

تصویر جدید تلسکوپ فضایی هابل، خوشه کهکشانی غول‌پیکر PLCK_G308.3-20.2 را در فاصله دو میلیارد سال نوری از ما به نمایش می‌گذارد که در تاریکی کیهان می‌درخشد

کمبود فسفر در بعضی ابرنواخترها؛ مانعی برای تشکیل حیات در کیهان

شش عنصر شیمیایی وجود دارد که حیات در کره زمین به آن‌ها وابسته است. اکنون، پژوهشی جدید نشان می‌دهد یکی از آن‌ها ممکن است در جهان به فراوانی یافت نشود- که احتمالا امید ما را به وجود حیات در نواحی دیگر کیهان کم می‌کند.