نجوم ۲۸۴ منتشر شد!
بعد از انتشار ۵ شماره ویژه‌نامه، این‌بار شماره‌ای عادی منتشر کردیم که در آن به صورت پروندهٔ ویژه به دنیای بلاکچین و متاورس سر زده‌ایم و از توسعهٔ این فناوری‌ها به قصد ماموریت‌ها و کاوش‌های ورای زمین گفته‌ایم. هدا عربشاهی این موضوع را بیشتر باز کرده است.

همچنین دنیای پر سر و صدای اینترنت ماهواره‌ای را در دو مقاله به قلم پوریا ناظمی و محمد عادل‌پور بررسی کرده‌ایم.
چند ماهی از ارسال تلسکوپ‌فضایی جیمزوب می‌گذرد. چه بر سر هابل خواهد آمد؟ عنوان مقاله‌ای از امین‌رضا کیفرگیر است که به این سوال رایج علاقه‌مندان نجوم پاسخ داده است. مریم ملی نیز، سوار بر کاوشگر «پارکر» ما را به آغوش خورشید می‌برد!
امیر شاهچراغیان و ریحانه ولی‌پور نیز در دو مطلب جداگانه، ما را به دنیای عکاسی آسمان شب خواهند برد؛ از عکاسی با گوشی‌های هوشمند تا عکاسی آنالوگ!
با دکتر محمدتقی میرترابی نیز دربارهٔ شیوه‌های مختلف تعیین موقعیت و فاصله‌سنجی ستاره‌ها و کهکشان‌ها به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

راستی ماراتن مسیه چه شد؟ عنوان دیگری از مقالات این شماره است. آیا اسفند ۱۴۰۱، مجالی دوباره برای برگزاری دیرپاترین رقابت رصدی ایران خواهد بود؟

رخدادهای نجومی ۱۴۰۱ منتشر شد
در آستانه سال نو و تحویل سال ۱۴۰۱ هجری خورشیدی هستیم. سالی که مصادف با آغاز قرن پانزدهم هم هست. به همین مناسبت، ماهنامه نجوم تقویم نجومی منتشر کرده که در آن همه رخدادهای نجومی همراه با رویدادهای رسمی کشور آمده است.

همچنین بخشی از این سالنامه به فرهنگ اصطلاحات نجومی و توضیح درباره پدیده‌های آسمانی اختصاص داده شده است. اگرچه این سالنامه مورد استفاده عموم است، برای همه علاقه‌مندان به نجوم به ویژه برای رصدگران و عکاسان نجومی کتابچه راهنمای کاربردی محسوب می‌شود. اگر میخواهید هم اکنون از همه رویدادهای جذاب و مهم آسمان در سال آینده مطلع شوید، این سالنامه نجومی بسیار مورد استفاده شما خواهد بود.