لیست اخبار صفحه :14
قمرهای زحل در عکس خیره‌کننده ناسا خودنمایی می‌کنند

ناسا تصویر فوق‌العاده‌ای را از قمر زحل، رئا (Rhea) بازنشر کرده است که در آن در حال عبور از مقابل تیتان، قمر دیگر زحل است. این تصویر را فضاپیمای کاسینی که اکنون نابود شده، در 28 آبان 1388 /19 نوامبر 2009 از فاصله 1.148 میلیون کیلومتری رئا گرفته است.

ماموریت تاریخ‌ ساز
جزئیاتی از پرتابگر فضایی «فالکون هوی» و پرتاب موفقیت‌آمیز اخیرش

ماموریت تاریخ‌ ساز

تلسکوپ فضایی جیمز وب قدم به مرحله جدید گذاشت
نیمه گم شده جیمز وب:

تلسکوپ فضایی جیمز وب قدم به مرحله جدید گذاشت

تلسکوپ فضایی جیمز وب برای نخستین‌بار در قامت سازه‌ای کامل درخواهد آمد. دو بخش اصلی تلسکوپ فضایی جیمز وب برای نخستین‌بار در کالیفرنیا در کنار هم قرار گرفتند تا به‌زودی این تلسکوپ به‌صورت رصدخانه‌ای کامل درآید.

تصویر جدید هابل از کهکشانی گوشه‌گیر در آسمان نیمکره جنوبی

ممکن است سطح بعضی از اجرام منظومه شمسی بسیار نرم باشد

گروهی بین المللی از پژوهشگران تلاش کرده‌اند تا به‌طور مصنوعی موادی را بسازند که سطوح برخی اجرام بدون جو را در منظومه شمسی پوشانده است و نشانه‌هایی یافته‌اند از اینکه سطوح این اجرام بسیار متخلخل‌تر و نرم‌تر از آن چیزی است که پیش‌تر تصور می‌شد.

بنیان‌گذار «مارس وان» از سکونت در سیاره زهره سخن گفت

صاحب ایده «مارس وان»، کارآفرین هلندی، باس لنسدورپ (Bas Lansdorp) می‌گوید شرکتش دوباره در حال پیگیری است تا افرادی را به مریخ بفرستد. پرتاب در سال 2031/1409 و فرود در سال 2032/1410 انجام خواهد شد. او در ادامه چیزهایی هم درباره سکونت در زهره گفته است.