لیست اخبار صفحه :9
کهکشانی با ساختارمارپیچی پنهان

تصویر جدید تلسکوپ فضایی هابل کهکشان مارپیچی NGC 1032 را نشان می‌دهد که در فاصله ۱۰۰ میلیون سال نوری از ما در صورت فلکی قیطس واقع است

دوربینی که ذوب شد، اما ناکام نماند!
ماجرای حادثه‌ای که هنگام تصویربرداری از پرتاب موشک فالکون 9 رخ داد

دوربینی که ذوب شد، اما ناکام نماند!

شاید شما هم در چند روز گذشته در فضای مجازی عکس دوربین بخت برگشته‌ای را دیده باشید که هنگام ثبت لحظه پرتاب موشک فالکون 9 سوخت و ذوب شد. اما داستان این حادثه عجیب چه بود؟

چینی‌ها در مسیر اعزام انسان به کره ماه
از اقامت در قصر قمری تا پرتاب فضاپیما

چینی‌ها در مسیر اعزام انسان به کره ماه

یکی از اهداف بلندپروانه چینی‌ها در فضا، اعزام فضانوردان این کشور به ماه تا پایان دهه 1400/ 2020 است. به همین دلیل در سال‌های گذشته سازمان فضایی چین ماموریت‌های فضایی مختلفی را در مدار زمین و ماه برای فراهم‌آوردن مقدمات این سفر هیجان‌انگیز انجام داده‌اند؛ از ارسال ایستگاه‌های فضایی به مدار زمین تا پرتاب کاوشگرهای روباتیک به ماه

تصویر جدید هابل از کهکشانی فعال و عدسی شکل

NGC 2655، این جرم زیبای ابرمانند در تصویر جدید هابل، ممکن است خیلی شبیه به کهکشان‌ها نباشد، چرا که مانند کهکشان‌های مارپیچی بازوهای مشخص یا مثل کهکشان‌های بیضوی برآمدگی مرکزی سرخ رنگی ندارد. کهکشان‌هایی مانند این در رده کهکشان‌های عدسی شکل تقسیم بندی می‌شوند.

دانشمندان تصویری سه‌بعدی از ابری میان ستاره‎ای به دست آوردند

ابرهای میان ستاره‎ای مانند ناقوس در حال ارتعاش هستند و شاید الگوی فرکانسی که برجای می‎گذارند کلید پاسخ این سؤال قدیمی باشد: چه عاملی تعیین کنندۀ تعداد و نوع ستاره‎هایی است که در کهکشان ما شکل می‎گیرند؟

بر فراز دهانه برخوردی عظیمی در سیاره مریخ پرواز کنید

فیلم جدیدی که آژانس فضایی اروپایی (ESA) منتشر کرده است به تماشاگران زمینی این اجازه را می‌دهد تا از خانه‌هایشان در فاصله 54.6 میلیون کیلومتری مریخ، نگاهی نزدیک به دهانه نویکم (Neukum) به پهنای 102 کیلومتر در سیاره سرخ بیندازند.