لیست اخبار صفحه :16
تأییدی دیگر بر نظریه نسبیت عام اینشتین
رصدخانۀ جنوبی اروپا منتشر کرد:

تأییدی دیگر بر نظریه نسبیت عام اینشتین

رصدخانۀ جنوبی اروپا (ESO) گزارشی از نتایج 26سالۀ بررسی درستی نظریۀ نسبیت عام اینشتین در اطراف ابرسیاهچالۀ مرکزی کهکشان راه شیری منتشر کرد.

۱۰ قمر جدید به دور مشتری کشف شد

اتحادیۀ بین‌المللی نجوم (IAU) از کشف ده قمر جدید به دور سیارۀ مشتری گزارش داد. از سال ۹۸۹ شمسی/۱۶۱۰ میلادی که گالیله چهار قمر بزرگ مشتری را ثبت کرد تا امروز به جمعیت خانوادۀ مشتری بسیار افزوده شده است.

گشت رصدی مجله نجوم در آبسرک ویژه بارش شهابی برساوشی

مجله نجوم ۲۱ امرداد گشتی نجومی ویژه رصد بارش شهابی برساوشی برگزار می‌کند. در این گشت در شب اوج بارش برساوشی به رصد شهاب‌ها زیر آسمان پرستاره روستای آبسرک در استان سمنان می‌پردازیم و قبل از صبح به تهران باز می‌گردیم.

آیا نگاه کردن به ماه‌گرفتگی برای چشمانمان خطری ایجاد می‌کند؟

در واپسین ساعات روز جمعه پنجم امرداد ۱۳۹۷ طولانی‌ترین ماه‌گرفتگی قرن با مدت زمان ۱۰۳ دقیقه گرفت کلی آغاز می‌شود که تمام مراحل آن از ابتدا تا پایان در سراسر کشورمان ایران قابل‌مشاهده است. این پرسش که آیا نگاه کردن به ماه‌گرفتگی برای چشم ضرری دارد یا نه سوال متداولی است.

تماشای طولانی‌ترین خسوف کلی قرن از محوطه برج میلاد تهران

جمعه پنجم امرداد برج میلاد تهران با یرنامه رصد ماه گرفتگی میزبان منجمان آماتور و علاقه‌مندان به رصد ماه‌گرفتگی خواهد بود. این برنامه با همکاری مجله نجوم، باشگاه نجوم برج کیلاد و برنامه تلویزیونی «موتور جستجو» برگزار می‌شود

مسابقه عکاسی «طولانی‌ترین خسوف قرن»

موسسه آسمان پارس با همکاری مرکز آموزش نجوم ادیب و ماهنامه نجوم مسابقه‌ای با عنوان "طولانی‌ترین ماه‌گرفتگی قرن" ویژه ماه‌گرفتگی ۵ مرداد ماه ۹۷ برگزار می‌کنند.