طالع‌بینی در گذر زمان | امیرمحمد گمینی
فریب ماه | آریا صبوری
راهنمای انتخاب دوربین برای عکاسی نجومی | مهدی مومن‌زاده
تصویر نجومی روز
دورترین ستارگان کهکشان راه شیری
منجمان ستاره‌هایی در راه شیری کشف کردند که حدود ۷۰۰ هزار سال نوری از زمین فاصله دارند. به نظر می‌رسد این دو ستاره در این فاصله دورترین ستارگان کهکشان راه شیری هستند که تا به حال کشف شده‌اند. ادامه »
ساخت پایگاه فضایی تجاری
بریتانیایی‌ها در پی ساختن پایگاه فضایی در فضا برای فرستادن ماهواره‌های تجاری و ماموریت‌های فضایی هستند. تاکنون ۸ مکان در نظر گرفته شده است که قرار است تا چند روز آینده در برنامه مانور هوایی فارنبورگ اعلام شود. گزینه‌های زیادی در سراسر کشور در حال بررسی هستند. ادامه »
شماره ۲۳۹ ماهنامه نجوم منتشر شد
شماره ۲۳۹ ماهنامه نجوم از کهکشان‌ها و امواج رادیویی و احتمال وجود حیات پیچیده در راه شیری و تصاویر تازه منتشر شده کیهانی می‌گوید. ژرفای این شماره اسرار مدعیان پیشگویی را فاش می‌کند و مقاله‌ای جهت راهنمایی انتخاب دوربین مناسب برای عکاسی نجومی نیز در این شماره ماهنامه منتشر شده است. ادامه »
مقارنه‌ی کم نظیر سرس و وستا در شامگاه شنبه 14 تیر
در آُسمان خرداد زمان مناسبی بود تا هفت سیاره‌ی منظومه شمسی را در طول یک شب رصد کنیم. اکنون در 14 تیر شاهد رویداد رصدی جذابی از سیارک‌ها هستیم. مقارنه‌ی سرس و وستا مقارنه‌ی کم‌نظیری است که 14 تیر می‌توانیم شاهد آن باشیم. ادامه »
نخستین تصاویر رزتا از دنباله‌دار هدف
فضاپیمای رزتا که با هدف نشاندن سطح‌نشین خود بر سطح یک دنباله‌دار برای نخستین بار به جست‌وجوی مسیر دنباله‌دار چریومف جراسیمنکو می‌رود، تا ۳۴ روز دیگر به نزدیکی دنباله‌دار هدف خود خواهد رسید. این روزها رزتا به دنباله‌دار نزدیک شده است و نخستین تصاویر را از آن تهیه کرده است. ادامه »
خبرها
گزارش ها