جهانی که پلانک دید | حسن فیروزجاهی و صدرا جزایری
ماموریت غیرممکن | پوریا ناظمی
جدال با ابرها | سپیده شعرباف
تصویر نجومی روز
آغاز سال ۱۳۹۴
تا ساعتی دیگر زمین باز هم گردش به دور خورشید را از نقطه اعتدال بهاری آغاز می‌کند و ما هم آماده می‌شویم تا بار دیگر نوروز را همزمان با این رخداد نجومی جشن بگیریم. ماهنامه نجوم آغاز سال نو شمسی را به هم‌وطنان تبریک می‌گوید. ادامه »
تصاویر خورشیدگرفتگی ۲۹ اسفند ۹۳
ساعاتی پیش در آخرین ساعت‌های سال ۱۳۹۳ یکی از طولانی‌ترین خورشیدگرفتگی‌های سال‌های اخیر رخ داد. این کسوف در نقاط شمالی اروپا و قسمت‌هایی از شمال آسیا و آفریقا رصد شد. ادامه »
شماره ۲۴۶ ماهنامه نجوم منتشر شد
ماهنامه نجوم ۲۴۶ منتشر شد. گزارش کامل ورود آینه اصلی تلسکوپ طرح رصدخانه ملی به ایران و گفت‌وگو با مدیران این طرح را در نجوم ۲۴۶ بخوانید. در این شماره علاوه بر تازه‌های این ماه، گزیده‌ای از تازه‌های سال ۹۳ جمع‌آوری و منتشر شده است. ادامه »
فضاپیمای سپیده‌دم به سیاره کوتوله سرس رسید
فضاپیمای سپیده‌دم پس از ملاقات با وستا، به سمت دومین هدف مأموریت خود، سیاره کوتوله سرس رفته است. این فضاپیما تا چند روز آینده به سرس، بزرگ‌ترین جرم کمربند سیارک‌ها خواهد رسید. ادامه »
مطالعه بر روی سنگ‌های آسمانی
مطالعه بر روی سنگ‌های آسمانی یکی از مهمترین روشهای کسب اطلاعات در رابطه با نحوه تشکیل منظومه شمسی به شمار می‌‏رود. برای بررسی و شناسایی مناسب شهابسنگ‌ها، تیم‌هایی در برخی مراکز تحقیقاتی جهان وجود دارند که می‌توانید سنگ‌ها را به آنها ارسال کنید. ادامه »
خبرها
گزارش ها