کیهان‌شناسی؛ از اسطوره تا علم | امیرمحمد گمینی
کارآفرینی در خدمت توسعه علمی |
شوق دیدن آسمان | سپیده شعرباف
تصویر نجومی روز
مقارنه زهره و مشتری+ گزارش تصویری
شامگاه سه‌شنبه ۹ تیر سیاره مشتری و زهره پس از غروب خورشید به نزدیک‌ترین فاصله از یکدیگر می‌رسند. مقارنه این دو سیاره را با چشم غیرمسلح می‌توانید مشاهده کنید. ادامه »
سرنوشت نامشخص مأموریت نیوهورایزنز+ خبر به روزرسانی شد
در حالی که شمارش معکوس برای رسیدن فضاپیمای نیوهورایزنز به سیاره کوتوله پلوتو آغاز شده است، این فضاپیما دچار نقص فنی شد و برای مدتی ارتباط آن با زمین قطع شد. این روزها روزهای سرنوشت‌سازی برای این مأموریت است و مشخص نیست چه آینده‌ای در انتظار آن باشد. ادامه »
برخورد سنگ آسمانی بر بام خانه‌ای در فامنین همدان + خبر تکمیلی
صبح روز جمعه یک سنگ آسمانی با سقف خانه‌ای در فامنین همدان برخورد کرد و آسیب جزئی به پشت بام خانه وارد کرد. اساتید دانشگاه همدان تایید کرده‌اند که این سنگ یک سنگ آسمانی است. ادامه »
انفجار موشک بدون سرنشین فالکون ۹+ خبر تکمیلی
تلاش دانشمندان برای فرود نرم موشک فالکون ۹ باز هم ناموفق بود. تاکنون شرکت اسپیس ایکس در دو آزمایش برای بازگردان قسمت‌هایی از موشک‌های پرتابی شکست خورده است، اما همچنان به تلاش برای فرود موفق ادامه می‌دهد. ادامه »
شماره ۲۴۸ ماهنامه نجوم منتشر شد
در این شماره نجوم درباره داستان ماجراجویی‌های فضاپیمایی در دنیاهای کوچک منظومه شمسی، بیدار شدن دوباره کاوشگر فیله، تحولات کیهان‌شناسی نوین و همچنین بررسی نجومی رویت‌پذیری هلال ماه‌های رمضان و شوال ۱۴۳۶ می‌خوانید. ادامه »
خبرها
گزارش ها