طالع‌بینی در گذر زمان | امیرمحمد گمینی
فریب ماه | آریا صبوری
راهنمای انتخاب دوربین برای عکاسی نجومی | مهدی مومن‌زاده
تصویر نجومی روز
دومین برنامه جنبش ایرانی جستجوی سیارک
نخستین برنامه‌ی جنبش ایرانی جستجوی سیارک پس از پنج هفته تلاش شرکت‌کنندگان با موفقیت پایان یافت و گروه موفق به تایید و رصد ۲۵ سیارک شد. اکنون برنامه بعدی این جنبش در شهریور ماه امسال با پذیرش گروه‌های جدید آماده اجرا است. ادامه »
جدیدترین تصاویر دنباله‌دار مقصد رزتا
هرچه فضاپیمای رزتا بیشتر به دنباله‌دار چریومف جراسیمنکو نزدیک می‌شود، جزییات بیشتری از هسته دنباله‌دار دیده می‌شود. اکنون تصویر جدیدی از دنباله‌دار به دست آمده است که عجیب‌تر از چیزی است که انتظار می‌رفت از هسته دنباله‌دار شاهد باشیم. ادامه »
باغ وحش کیهانی
سال‌هاست که پروژه باغ وحش کهکشانی (Galaxy Zoo) جزو موفق‌ترین پروژه‌های علوم شهروندی به شمار می‌رود و علاقه‌مندان زیادی در این پروژه مشارکت دارند. اکنون برنامه علوم شهروندی جدیدی از سوی این گروه ارائه شده است که مربوط به جست‌وجوی سیارک‌هاست. ادامه »
دورترین ستارگان کهکشان راه شیری
منجمان ستاره‌هایی در راه شیری کشف کردند که حدود ۷۰۰ هزار سال نوری از زمین فاصله دارند. به نظر می‌رسد این دو ستاره در این فاصله دورترین ستارگان کهکشان راه شیری هستند که تا به حال کشف شده‌اند. ادامه »
ساخت پایگاه فضایی تجاری
بریتانیایی‌ها در پی ساختن پایگاه فضایی در فضا برای فرستادن ماهواره‌های تجاری و ماموریت‌های فضایی هستند. تاکنون ۸ مکان در نظر گرفته شده است که قرار است تا چند روز آینده در برنامه مانور هوایی فارنبورگ اعلام شود. گزینه‌های زیادی در سراسر کشور در حال بررسی هستند. ادامه »
خبرها
گزارش ها