شازده کوچولو در سرزمین دنباله‌دارها | سپیده شعرباف
اسا؛ از رزتا تا گالیله | هدا عربشاهی
واقعیت یا حقیقت؟ | حامد الطافی مهربانی
تصویر نجومی روز
رصد لکه خورشیدی بسیار بزرگ
این روزها روی خورشید گروهی لکه خورشیدی غول‌پیکر دیده می‌شود که می‌تواند نشانه‌ای از طوفانی قدرتمند در خورشید باشد. ادامه »
گذر دنباله‌دار سایدینگ اسپرینگ از نزدیک‌­ترین فاصله از سطح مریخ
دنباله­‌‎دار سایدینگ اسپرینگ در رویدادی استثنایی شامگاه یکشنبه 27 مهر، از 137 هزار کیلومتری سطح مریخ گذر خواهد کرد.این پدیده را از طریق وبگاه پروژه تلسکوپ مجازی می‌توانید به طور زنده تماشا کنید. ادامه »
همکاری تلسکوپ هابل در یافتن هدف آینده افق‌های نو
فضاپیمای ناسا تا سال آينده به سراغ سه جرم کمربند کوییپر خواهد رفت که هابل به تازگی شناسایی کرده است. فضاپیمای افق‌های نو قرار است پس از گذر از کنار پلوتو این سه جرم جدید را از نزدیک رصد کند و اطلاعات تازه‌ای از اجرام کمربند کوییپر به دست آورد. ادامه »
همای سعادت ایرانی بر سر نام سیارک فضایی نشست
سال گذشته کمپین بین‌المللی نام‌گذاری سیارک برگزار شد که بر اساس آن عموم شهروندان از سراسر جهان می‌توانستند برای یک سیارک نامی پیشنهاد دهند. در این میان هما سمن‌آبادی که از طریق وبگاه ماهنامه نجوم با فراخوان این کمپین آشنا شده بود نام هما را برای این سیارک پیشنهاد داد. ادامه »
نمایشگاهی به مناسبت هفته فضا
هفته جهانی فضا هر سال در اوایل مهر ماه به منظور آگاهی عمومی و ترویج فرهنگ استفاده صلح‌جویانه از فن‌آوری فضا برای عموم افراد برگزار می‌شود. در این هفته برنامه‌های با محوریت فضا و برنامه‌های فضایی برگزار می‌شود که از جمله این برنامه‌ها نمایشگاهی است که تا ۲۳مهر۹۳ در حسینیه ارشاد برقرار است. ادامه »
خبرها
گزارش ها