لیست اخبار صفحه :31
کشف احتمالی ستاره سیاره‌خوار
در بررسی‌های جدید از ستاره آر زد حوت مشاهده شد:

کشف احتمالی ستاره سیاره‌خوار

اخیراً برخی از منجمان ایالات متحده ستارۀ آر زد حوت (RZ Piscium) را برررسی کرده‌اند و شواهدی مبنی بر ضعیف شدن نور این ستاره یافته‌اند که ممکن است نشانه‌ای از تخریب سیاره‌های این منظومه به دست ستاره مادرش باشد.

چاندرا از جزئیات توزیع عناصر در بقایای یک ابرنواختر پرده برداشت

سحابی «ذات‌الکرسی A» بازمانده ابرنواختری در صورت فلکی ذات‌الکرسی با فاصله تقریبی 11 هزار سال نوری از زمین است. دانشمندان به کمک نگاه تیزبین تلسکوپ پرتوایکس چاندرا توانسته‌اند مقدار و مکان عناصر مهمی را تعیین کنند که در اجرامی چون ذات‌الکرسی A تولید می‌شود.

آسمان در این هفته، 4 تا 10 دی

جلوه‌های آسمان شب در هر روزی از سال جذابیت‌های مسحور کننده‌ای دارد، اما آسمان زمستان به سبب سرمای هوا و پایداری لایه‌های جو شفافیت بی‌نظیری دارد. اغلب منجمان به دلیل همین سرما ترجیح می‌دهند در شب‌های زمستان کم‌تر به کاوش آسمان شب بپردازند؛ اما این شب‌ها فرصت مناسبی است که به ‌هیچ وجه نباید آن‌ها را ازدست داد.

فضاپیمای ناسا به سرس نزدیک‌تر خواهد شد

ناسا تصمیم دارد فضاپیمایش داون (Dawn به معنی سپیده‌دم) راتا نزدیک‌ترین فاصله‌اش به سیاره کوتوله سرس تا پیش از این، یعنی تا 30 کیلومتری سطح آن، پایین ببرد.

شهاب‌سنگ‌ها از درون منفجر می‌شوند
دانشمندان بر اساس شبیه‌سازی‌های جدید نتیجه‌گیری کردند:

شهاب‌سنگ‌ها از درون منفجر می‌شوند

شبیه‌سازی جدید براساس شهاب‌سنگ چلیابینسک (Chelyabinsk)، نشان می‌دهد که نفوذ هوا از طریق ترک‌های موجود، می‌تواند باعث انفجار شهاب‌سنگ از درون شود.