لیست اخبار صفحه :20
نزدیک‌ترین سیاره فراخورشیدی واقع در کمربند حیات احتمالا جو ندارد
کم فروغ شدن امید دانشمندان به زیست‌پذیری سیاره پروکسیما ب

نزدیک‌ترین سیاره فراخورشیدی واقع در کمربند حیات احتمالا جو ندارد

پروکسیما ب، سیاره‌ای فراخورشیدی به اندازه زمین است که در کمربند حیات منظومه خود به دور ستاره‌اش می‌گردد. بررسی‌های جدید حاکی از آن است که این سیاره قادر به نگه داشتن جو خود نیست و بنابراین قابلیت آن برای میزبانی از حیات کاهش می‌یابد

دورترین دنباله‌دار «زنده» رصد شد

اخترشناسان دنباله‌دار عجیبی را در فاصله ۱/۵ میلیارد کیلومتری تا خورشید، جایی میان مدار زحل تا اورانوس، تشخیص دادند که در تابش کم‌فروغ خورشید نیز فعال و پویاست

تصویر جدید هابل از کهکشانی غول‌پیکر در خوشه گیسو

تصویر جدید هبل، کهکشان بیضوی غول پیکری را نشان می‌دهد که با ابعاد حدود ده برابر راه شیری در مرکز خوشه کهکشانی گیسو واقع است و با کشش شدید گرانشی خود، قادر به نگه داشتن بیش از 30،000 خوشه ستاره‌ای کروی و چند کهکشان کوتوله است

نهم مهر؛ بهترین زمان رصد حلقه‌های زحل

در شامگاه نهم مهر ماه حلقه‌های زحل به زاویه انحراف 26.98 درجه از دید ناظران زمینی می‌رسند. این وضعیت که در واقع بیشترین انحراف حلقه‌ها از دید ما است، تا 15 سال آینده تکرار نخواهد شد

سیارک دوتایی یا دنباله‎دار، مسئله این است!

در کمربند سیارک‌ها، بین مریخ و مشتری، دانشمندان یک جفت سنگ فضایی با ویژگی‎های عجیب و غریب کشف کرده‎اند که رفتارشان مانند هیچ‌یک از اجرام کشف شده در گذشته نیست.

زمین از گرفتار شدن در عصر یخبندان ابدی گریخته است