• 1398/07/23 - 21:17

گزارش رصد انجمن اوتیسم در قالب برنامه «آسمان برای همه»

آسمان برای همه، یکی از برنامه‌های ترویجی هفته جهانی فضا در سال ۹۸ است که آخرین قسمت آن یکشنبه ۲۱ مهر ۹۸ از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در کارخانه نوآوری آزادی برگزار شد.

در این برنامه ۴۰ نفر از اعضای انجمن اوتیسم ایران و خانواده‌هایشان در سه رده سنی کودک، نوجوان و جوان حضور داشتند. ابتدا فیلم کوتاهی در مورد مرزهای فضا و منظومه شمسی پخش شد و سپس برنامه رصد ماه و سیاره زحل در محوطه کارخانه نوآوری برگزار شد.

این برنامه به صورت مشترک میان مجله نجوم و سازمان فضایی ایران برگزار شد و گروه هم آوا و فضای اشتراکی زاویه فضا و امکانات مجموعه خود را برای برگزاری در اختیار برگزارکنندگان قرار دادند. مخاطبان این برنامه اعضای انجمن اوتیسم بودند که امکان منتظر نگه داشتن آن‌ها برای رصد از پشت تلسکوپ نبود و در صف ایستادن از حوصله آن‌ها خارج بود. بنابراین تعداد همکاران در برگزاری برنامه افزایش یافت تا کسی انتظار بیش از حد برای رصد نکشد. برگزارکنندگان این برنامه سپیده شعرباف، احسان مهرجو، اتابک آکسون، پیمان اکبرنیا، حسن ایلخانی و مارال کوشکی بودند.

عکس‌ها: سپیده شعرباف و روابط عمومی هم‌آوا