• 1398/07/15 - 13:58
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

پویش هنر طبیعت سرزمین مادری

به مناسبت هفته جهانی فضا از همه علاقه‌مندان دعوت می‌کنیم تا با پیوستن به پویش #هنرطبیعت با جست‌وجو در تصاویر ماهواره‌ای و با نگاهی هنری، مناظری از ایران زمین را که به شمایل اثری هنری و چشم‌نواز می‌ماند، انتخاب و به ما معرفی کنند.


تماشای کره زمین از فضا، منظره خاص و شگفت‌انگیزی برای هر ببیننده‌ای است. فرقی هم نمی‌کند لذت این تماشا از روی تصاویر ماهواره‌ای باشد یا تصاویر فضانوردانی که فضا رفتند و از ایستگاه فضایی بین‌المللی این منظره‌های باشکوه را ثبت کرده‌اند. هیجان این منظره وقتی بیشتر می‌شود که با تصویر زیبا از سرزمین مادری‌مان مواجه شویم.



سرزمینی با سرخی کویرهای مرکزی و جنگل‌ها و مراتع سرسبز محصور در میان رودها و دریاها، با رشته‌ کوه‌ها و قله‌های سر به فلک کشیده دماوند و سهند و دنا، فقط بخشی از همه زیبایی‌های سرزمین ایران است.



به مناسبت هفته جهانی فضا از همه علاقه‌مندان دعوت می‌کنیم تا با پیوستن به پویش #هنرطبیعت با جست‌وجو در تصاویر ماهواره‌ای و با نگاهی هنری، مناظری از ایران زمین را که به شمایل اثری هنری و چشم‌نواز می‌ماند، انتخاب و به ما معرفی کنند. چه بهتر مناطق معرفی شده، مناطقی کمتر شناخته شده باشند. اگر مناطق معرفی شده علاوه‌بر زیبایی بصری، ویژگی و پیشینه خاص زمین‌شناسی، تاریخی و فرهنگی داشته باشد، ارزش آن دوچندان خواهد بود.



برای تهیه تصاویر مکان‌های منتخب می‌توانید از تصاویر ماهواره‌ای گوگل مپ، گوگل ارث استفاده کنید، یا یک سطح بالاتر از پایگاه‌های تخصصی داده‌های تصاویر ماهواره‌ای همچون sentinel-hub.com بهره ببرید. استفاده از تصاویر دریافتی از ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) هم خالی از لطف نیست. فراموش نکنید که حتما همراه با ارسال تصاویر، توضیح اندکی درباره مکان مورد نظرتان نیز بنویسید.



جمعی از اعضای تحریریه ماهنامه نجوم، آثار دریافتی شما را در معرض داوری قرار خواهند داد. برگزیدگان علاوه بر دریافت هدیه از طرف ماهنامه نجوم به ارزش 200 هزار تومان، با حمایت سازمان فضایی ایران امکان بازدید از مرکز فضایی ماهدشت و آشنایی با فرآیند دریافت و پردازش داده‌های ماهواره‌ای را خواهند داشت.



 



نکات لازم برای ارسال آثار:



1-  هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر 10 منطقه منتخب ارسال کند. برای هر مکان، یک تصویر باز (Wide) و یک تصویر بسته (Close Up) الزامی است. توجه کنید، ماهیت اثر و خاص بودن مناطق معرفی شده نسبت به تعداد آثار ارسالی ارجحیت دارد.



2-  تصاویر خروجی با کیفیت، داوری آثار را ساده‌تر می‌کند. با این حال امکان ارسال تصاویر به صورت اسکرین‌شات هم وجود دارد.



3-  همراه با ارسال آثار، به طور جداگانه جزئیات مکان مورد نظر و دلایل انتخاب شما یا خاص بودن آن منطقه را حداکثر در300 کلمه و در قالب فایل Word با متن و پاراگراف‌های مرتب شده ارسال کنید.



4-  تمامی تصاویر و فایل word همه یکجا در یک ایمیل ارسال شود. لطفا از ارسال آثار به صورت پراکنده خودداری شود. و حتما در عنوان ایمیل (Subject) به پویش هنر طبیعت سرزمین مادری اشاره کنید.



5-  همراه با ارسال آثار،  نام و نام خانوادگی، شماره موبایل خودتان را در ایمیل‌ ذکر کنید.



6-  لطفا برای داوری آثار در صورتی که تصاویر منتخب را در فضای مجازی منتشر می‌کنید، از هشتگ #هنرطبیعت نیز استفاده کنید.



 



مهلت ارسال آثار: 18 مهر



ایمیل دبیرخانه برای ارسال آثار:  nojum.festival@gmail.com



 




  • گروه خبری : اخبار سایت,داخلی
  • کد خبر : 1380
کلمات کلیدی