• 1399/02/01 - 14:21
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مجله نجوم برگزار می‌کند

وبینار «ماجراجویی در مریخ»- مختص کودکان

مجله نجوم چهارم اردیبهشت وبینار «ماجراجویی در مریخ» را ویژه کودکان برگزار می‌کند


مدرس: شهرزاد میرسلطانی، مروج نجوم کودکان 


زمان: پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۹۹، ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰


هزینه ثبت نام در وبینار: ۱۵ هزار تومان



 


شاید بتوان گفت مريخ، در جمع سیارات منظومه‌شمسی، پر ماجرا‌ترین سیاره‌ برای کاوش‌های انسان بوده است.


از آن زمان که انسان‌ها به تماشای این سیاره در آسمان شب نشستند و آن را همانند ستاره‌ای سرخ بر پهنه‌ آسمان دیدند تا زمانی که با تلسکوپ این سیاره را رصد کردند و با خود فکر کردند شاید موجود زنده‌ای بر روی این سیاره در حال قدم زدن باشد! 


انسان، در سال‌های اخیر با ارسال کاوشگرها و مریخ‌نوردها به جست‌وجو در این سیاره پرداخته است‌. با این حال هنوز پس از این همه سال اثری از حیات در مریخ پیدا نشده است.


با همه این اوصاف مریخ همچنان برای ما سیاره‌ای مملو از شگفتی‌ها و ناشناخته‌ها‌ است و  برای همین است که کاوش در این سیاره‌ همچنان ادامه دارد. حتما شنیده‌اید که این روزها دانشمندان و سازمان‌های فضایی از سفر به این سیاره سخن می‌گویند و برای این سفر برنامه‌هایی هم در سر دارند!


علاوه بر این‌ها، این سیاره پر از جاذبه‌هایی است که آن را به مقصدی دلچسب برای تمام کسانی که از ماجراجویی  لذت می‌برند بدل کرده‌است. میان ما شاید کودکان بیش از همه از کنجکاوی، ماجراجویی و کشف ناشناخته‌ها لذت می‌برند. پس در این وبینار همراه کودکان کوله‌پشتی‌هاي خود را برمی‌داریم و سوار فضاپیمای خیالی خود به مریخ می‌رویم و از اعماق دره‌های آن تا نوک قله‌هایش را کاوش می‌کنیم. 


با مریخ‌نوردهایی که پیش‌تر به این سیاره رفتند ملاقات خواهیم کرد و در مورد دستاوردهایشان با آن‌ها گپ خواهیم زد. از دور به تماشای قمرهای این سیاره خواهیم نشست و در نهایت با توجه به ماجراجویی‌هایمان در این سیاره، خواهیم دانست که آیا این سیاره می‌تواند مقصد بعدی ما انسان‌ها باشد؟


کسی چه می‌داند شاید کودکانی که در این وبینار با ما همراه می‌شوند، در آینده ماجراجویان حقیقی این سیاره باشند. 


 


 این برنامه مختص کودکان است و به هیچ دانش پایه‌ای نیاز ندارد.


لازم به ذکر است با یک گوشی هوشمند یا رایانه شخصی می‌توانید در این برنامه شرکت کنید و به وسیله دیگری نیاز ندارید.


 




 


طراحی: مهرآسا بابایی

  • گروه خبری : اخبار سایت,داخلی
  • کد خبر : 1405
کلمات کلیدی