لیست اخبار صفحه :19
آسمان در این هفته، 10 تا 17 مهر

آسمان شفاف و جذاب پاییز مملو است از پدید‌ه‌های کم‌نظیری که رویت آن‌ها هر انسانی را به وجد می‌اورد. شب‌های سرد و بلند و راز آلود پاییز فرصت مناسبی است تا به رصد این پدیده‌ها بپردازید

نهم مهر؛ بهترین زمان رصد حلقه‌های زحل

در شامگاه نهم مهر ماه حلقه‌های زحل به زاویه انحراف 26.98 درجه از دید ناظران زمینی می‌رسند. این وضعیت که در واقع بیشترین انحراف حلقه‌ها از دید ما است، تا 15 سال آینده تکرار نخواهد شد

گشت رصدی مجله نجوم در روستای قالهر و بازدید از غار چال نخجیر

ماهنامه نجوم قرار است 27 و 28 مهر 96، گشت رصدی خود را به مقصد روستای قالهر از توابع شهرستان دلیجان در استان مرکزی با همکاری شورا و دهیاری روستای قالهر ومدیر مجتمع آموزشی شهید اشرفی اصفهانی این روستا برگزار كند.

آسمان در این هفته، 3 تا 9 مهر

شما را هر هفته به مهمانی آسمان دعوت کرده‌ایم؛ با ما همراه باشید. مانند هفته‌های قبل ابتدا موقعیت سیاره‌ها را بررسی می‌کنیم و سپس به سراغ رویدادهای جالب نجومی ‌این هفته می‌رویم

آسمان در این هفته، 28 شهریور تا 3 مهر

واپسین شب‌های تابستان 96 فرصت مناسبی است برای رصد تعدادی از جذاب‌ترین جلوه‌های آسمان شب. جلوه‌هایی که شاید تا پایان سال با برخی از آن‌ها مواجه نشویم، پس بهتر است فرصت رصد آن‌ها را غنیمت شماریم.

آسمان در این هفته، 20 تا 27 شهریور ماه

طبق روال هر هفته ابتدا نگاهی به سیاره‌های پر نور که در آسمان هستند می‌اندازیم و سپس به سراغ رویداد‌های رصدی این هفته می‌رویم، پس با ما همراه باشید

کرمان قطب شهاب‌سنگ کشور

کارشناس ارشد و پژوهشگر سنگ و زمین‌شناسی بیان کرد تاکنون ۲۳۹ قطعه شهاب‌سنگ به نام ایران در بولتن جهانی شهاب‌سنگ به ثبت رسیده است که ۲۲۷ شهاب‌سنگ آن از استان کرمان به عنوان قطب شهاب‌سنگ ایران است.