لیست اخبار صفحه :12
آسمان در این هفته، 22 تا 28 خرداد

با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه رمضان، به سبب کاهش فاز ماه، آسمانی تاریک‌تر برای رصد پدیده‌های زیبای نجومی در انتظار ماست.

آسمان در این هفته: مقارنه خارجی عطارد در 16 خرداد

هواي غافلگيركننده خرداد مي‌تواند با بارش‌هاي ناگهاني شرايط رصدي و مشاهده آسمان را سخت كند؛ اما بهتر است از زيبايي‌هاي آسمان شب غافل نشويم و فرصت رصد اجرام ژرف را در هفته پیش‌رو از دست ندهیم.

آسمان در این هفته، 24 تا 31 اردیبهشت

شرایط جوی ناآرام این روزهای اردیبهشت، مجالی برای شب‌های رصدی بدون ابر باقی نمی‌گذارد! البته احتمالا در هفته آینده شب‌هایی با شرایط جوی پایدار، حداقل در برخی از ساعات شب، فرصت خوبی برای کاوش اجرام ژرف آسمان و پدیده‌های رصدی خواهد بود.

آسمان در این هفته، 11 تا 17 اردیبهشت

شب‌های رصدی هفته پیش‌رو فرصت مناسبی برای رصد سیاره‌های منظومه شمسی است. زهره، مشتری، زحل و مریخ سیاره‌هایی هستند که این شب‌ها با چشمان غیرمسلح هم قابل رویت‌اند

گشتی علمی تفریحی به مقصد کشور آذربایجان

این گشت علمی تفریحی با هدف بازدید از مجموعه رصدخانه‌ای شاماخی کشور آذربایجان برنامه‌ریزی شده است. دو شب رصدی با تلسکوپ 28 اینچی رصدخانه شاماخی به همراه بازدید از رصدخانه دو متری این رصدخانه، فرصت کم‌نظیری را پیش روی رصدگران، منجمان آماتور و عموم علاقمندان به آسمان شب قرار داده است

مراسم روز جهانی نجوم در برج میلاد تهران
مجله نجوم با همکاری باشگاه نجوم برج میلاد روز هفتم اردیبهشت برگزار می‌کند:

مراسم روز جهانی نجوم در برج میلاد تهران

روز جمعه هفتم اردیبهشت مجله نجوم با همکاری باشگاه نجوم برج میلاد برنامه ویژه روز جهانی نجوم را در برج میلاد تهران برگزار می‌کند.