لیست اخبار صفحه :13
تصویر جدید هابل از دو کهکشان در حال برخورد با هم

کهکشان‌ها جزایر ستاره‌ای ساکن نیستند – آن‌ها پویا و همیشه در حال تغییرند و به طور مداوم در پهنه کیهان در حال حرکت هستند. گاهی اوقات، همان‌طور که در این تصویر دیدنی هابل از جفت کهکشان Arp 256 دیده می‌شود، کهکشان‌ها می‌توانند با یکدیگر برخورد کنند و یا از هم عبور کنند و یا ادغام شوند.

تلسکوپ جیمز وب تن به آب می‌زند

آب برای حیات ضروری است، اما ساختن آب به راحتی صرفاً ترکیب هیدروژن و اکسیژن نیست. ساختن آب مستلزم شرایط خاصی است که در اعماق سرد ابرهای مولکولی یافت می‌شود؛ جایی که غبارها مانع از اثر مخرب اشعۀ فرابنفش می‌شوند و به واکنش‌های شیمیایی کمک می‌رسانند. تلسکوپ فضایی جیمز وب برای یافتن بینشی جدید از تحولات مولکول¬های آب و دیگر بلوک‌های سازندۀ حیات در سیارات زیست‌پذیر با دقت به این مخازن کیهانی خواهد نگریست.

جو پرآب یک «زحل داغ» دانشمندان را شگفت‌زده کرد

گروهی از پژوهشگران از تلسکوپ‌های فضایی هابل و اسپیتزر استفاده کردند تا به درک بهتری از سیاره «واسپ-39بی» (WASP-39b) برسند. اگرچه پژوهشگران انتظار دیدن آب را در جو این سیاره داشتند، از میزان آبی که یافتند شگفت‌زده شدند.

احتمال برخورد تسلا رودستر ایلان ماسک با زمین

پژوهشگران متوجه شدند احتمالی کوچک اما نه ناچیز وجود دارد که خودروی تسلا رودستر ایلان ماسک که به مداری نزدیک مریخ فرستاده شده است، در چند میلیون سال آینده به زمین برخورد کند.

ثبت تصویر ستاره غول سرخی که پوست می‌اندازد