• 1400/01/24 - 22:54
طالع این هفته شما !

طالع این هفته شما

ایمیل نویسنده : jamshidi.amin@gmail.com

این طالع امروز شماست؛ مهم نیست متولد چه ماه و چه روز و چه ساعتی هستید. این طالع‌بینی همیشه درست است! بالاخره اگر بخواهیم یک طالع بینی را قبول کنیم باید کمی هم از شرایط رخداد آن اطلاع داشته باشیم. نمی­‌شود که هر حرف چشم بسته‌­ای را قبول کرد. پس بیائید با کمی تأمل و تفکر، طالع خود را بررسی کنیم. اینکه چرا و چطور ستاره‌ها می­‌توانند روی زندگی ما اثرگذار باشند.

این روزها در بسیاری از رستوران­‌های غذاهای فوری و پیتزافروشی و در بعضی رسانه­‌ها و مجله‌ها و حتی در کتاب فروشی­‌ها هم انواع پیش‌­بینی‌­ها را درباره طالع متولدین ماه‌­های مختلف سال می‌­بینیم. این حجم از پیشگویی ممکن است اشتباه باشد؟ اصلاً چقدر این پیشگویی­‌ها با هم شباهت دارند و چقدر متفاوتند؟ طالع بینی چینی و هندی و پارسی آیا همه یک چیز را پیش­‌بینی می‌­کنند؟

برگردیم به بحث خودمان که راجع به طالع امروز شما و تاثیر ستاره‌ها بر رخدادهای زندگی شما بود. یک سال شمسی حدود 365 روز و 6 ساعت است و شما ممکن است در هر لحظه‌­ای از آن متولد شده باشید. پس هر ستاره­‌ای روی یکی از این لحظه‌ها می‌­تواند اثر بگذارد! به ازای هر نفر، 10 ستاره اگر بر سرنوشت آنها تائیر بگذارد چطور است؟ یا اصلاً 100 ستاره؟ اصلاً یک کار دیگر بکنیم و به ازای هر ثانیه 1000 ستاره در نظر بگیریم! بالاخره هر کسی در یک ثانیه‌­ای متولد شده است... بیایید فرض کنیم به ازای هر ثانیه 1000 ستاره سرنوشت افراد اثرگذار است! شاید برای هر ثانیه، 1000 ستاره هم زیاد باشد، اما به هر حال رقم خوبی است! یک سال معادل 31570560 ثانیه است و توافق کردیم که بر هر ثانیه از آن 1000 ستاره تائیر گذار است. ضرب این دو عدد در هم می­‌شود 31570560000 ستاره. یعنی 31 میلیارد و پانصد و هفتاد میلیون و پانصد و شصت هزار ستاره فقط آفریده شده­‌اند که در هر لحظه روی سرنوشت ما تائیر بگذارند؟!

کهکشان راه ­شیری به طور تقریبی 100 میلیارد ستاره دارد. تازه این تخمین دست پایین است و دانشمندان حدس می‌زنند تعداد ستاره‌های کهکشان ما بیش از این باشد. مشکلی که پیش می‌­آید این است که با این وضعیت چیزی بیشتر از 68 میلیارد و خورده­‌ای ستاره بیکار هستند و احتمالا اثری بر سرنوشت ما ندارند. تازه این رقم فقط برای کهکشان خودمان است و ما ستاره‌های کهکشان­‌های دیگر را در معادلات طالع‌بینی خودمان حساب نکردیم. این منطقی است؟ می­‌شود این همه ستاره بی‌خود و بی­‌جهت و بی تاثیر باشند و صرفا نورافشانی کنند؟! آیا آن ستاره‌هایی که در سرنوشت ما تاثیر دارند کار خاصی کرده­‌اند که لیاقت تاثیرگذاری بر سرنوشت ما را پیدا کرده­‌اند؟ با این تفاسیر و این تعداد ستاره، به نظر شما دنیا به طرز احمقانه و بی‌خودی بزرگ نیست؟ نمی‌شد کوچک‌تر و جمع و جورتر و اثرگذارتر ساخته می­‌شد؟

از بزرگ بودن اعداد سر درد گرفتید؟! بیائید از عدد­های بزرگ بگذریم و سراغ نحوه­ تائیرگذاری ستاره­‌ها برویم. یعنی همان 31 میلیارد و اندی ستاره که بر هر ثانیه از سرنوشت بشر تاثیر می­‌گذارند و ببینیم چطور این کار را می­‌کنند. احتمالاً با امواج یا انرژی! آن هم نوعی از امواج یا انرژی که هیچ دانشمندی تا به حال کشف نکرده و ندیده است! شما روش یا پاسخ بهتری سراغ دارید؟!

برای تاثیرگذاری بر انسان‌ها با امواج یا انرژی، دو روش به ذهن من می‌­رسد. روش اول اینکه ستاره­‌ها آن انرژی ناشناخته را در فضا و در همه جهات رها می­‌کنند و کسر بسیار بسیار کوچکی از آن به زمین می‌­رسد که بر زندگی ما اثر می‌­گذارد. این روش مشکلی بزرگ دارد و آن هم اینکه برای دریافت این امواج باید عضوی در بدن وجود داشته باشد که آنها را دریافت کند؛ مانند چشم که نور را می­‌بیند و گوش که صدا را می­‌شنود. می‌­دانید پزشکان تا به حال چند ده‌هزار بدن آدمی را کالبد شکافی کرده‌اند و چند مغز را تکه‌تکه کرده‌اند تا ساختارش را بشناسند؟ جست‌وجوی بسیاری کرده‌ام، اما تا به حال گزارشی ندیده­‌ام که در آن پزشکان گفته باشند این نقاط در بدن کارکردشان به طور قطع نامعلوم است یا حدس می‌­زنیم مربوط به سرنوشت باشند... چنین اعضایی تابه‌حال پیدا نشده­‌اند.

دوم اینکه باید فرض کنیم ستاره­‌ها به صورت بسیار گزینشی امواج یا انرژی تاثیرگذار ناشناخته­ خود را به دقت میلیاردها برابر دقیق‌تر از یک تک‌تیرانداز به سمت ما شلیک می­‌کنند و رفتن زیر سقف و عمق زمین و دریاها و اینها هم اصلاً فایده ندارد و همیشه این امواج شلیک شده به ما برخورد می­‌کنند! (بهترین تک تیراندازی که در یک فیلم هالیوودی دیدم، هدف را از فاصله­ 3 کیلومتری منهدم می‌کرد!) به‌نظرتان می­‌شود از فاصله­­ چندین و چند ده و چند صد و چند هزار سال نوری پرتویی رها کنید به طرف یک انسان و در این فاصله هیچ چیزی روی موج شلیک شده اثر مخرب نگذارد تا آن پرتوی مقدر نهایتا به انسان مقصد برسد؟؟؟ تصور کنید در کلاس درس نشسته‌اید و یک روز جای خود را با همکلاسی خود عوض می­‌کنید؛ آن وقت امواج سرنوشت‌تان فرصت نمی­‌کنند با هم جابجا ­شوند و موج سرنوشت هر کسی به خود آن فرد نمی‌رسد و سرنوشت­‌ها با هم مخلوط می­‌شود! مسخره نیست؟ برخی را دیده‌ام که می‌گویند این امواج ناشناخته همچون موشک‌های هدایت شونده هدف خود را دنبال می‌کنند!

برویم سراغ خود طالع بینی و پیش‌­بینی‌­هایی که می‌­کند. دانش‌آموزی داشتم که به طرز حیرت‌انگیزی باهوش و صدبرابر بیشتر از آن بازیگوش بود. روزی در کلاس گفت هنگامی که به مطالب طالع بینی برمی‌خورد یا مثلاً می‌­شنود که راجع به طالع متولد یک ماه در رسانه‌­ای یا جایی صحبت می­‌کنند دستش را روی گوشش می­‌گذارد تا نشنود که صحبت راجع به کدام ماه است و وقتی دستش را برمی‌دارد می­‌بیند پیشگویی­‌ها با وجود اینکه نمی­‌داند مربوط به متولدین کدام ماه است، باز هم به مقدار زیادی برای خودش درست جواب می‌دهد. این موضوع را من هم در یکی از مدارس امتحان کردم و با پرسشنامه­‌هایی که میان 300 دانش­‌آموز دختر در مدرسه‌ای پخش شده بود و عامدانه پیش‌­بینی‌­ای به غیر از ماه تولدشان در اختیارشان قرار گرفته بود، به رقم 80 درصد صحت پیش‌­بینی رسیدیم! یعنی 80 درصد دانش­‌آموزانی که نمی‌­دانستند پیشگویی ارائه شده مربوط به ماه تولد خودشان نیست، اذعان داشتند که موارد ذکر شده راجع به شخصیت آن‌ها و پیش­‌بینی­‌های طالع‌بینی در مورد آنها درست است.

تصور کنید که پیشگویی طالع بینی می­‌گوید این ماه سفر در پیش دارید (یعنی یک دوازدهم از مردم دنیا، باید در آن ماه مسافرت کنند!) بالاخره هر کسی در یکی از آن دوازده ماه از سال به دنیا آمده است دیگر! به نظرتان منطقی است که 583 میلیون و سیصد و سی وسه هزار و سیصد و سی و سه نفر از مردم دنیا که همه متولد یک ماه خاص هستند با هم در سفر باشند؟ تازه این فارغ از کسانی است که در حال عادی در سفرند. ممکن است طرفداران طالع بینی بگویند این­ پیش‌­بینی‌­ها قطعی نیست! در این صورت چرا ما باید وقت برای چیزی بگذاریم که قطعی نیست و معلوم نیست که درست در بیاید و درست کار کند؟!

برگردیم سراغ اول بحث که گفتیم طالع امروز شما را می­‌خواهیم بگوئیم.

طالع امروز شما «تلاش» است. تلاش کنید تا به همه هدف‌های خود برسید و بدانید آنچه در این سال‌ها باعث پیشرفت بشریت شده، دانشی بوده است که در نتیجه تلاش نوع بشر به دست آمده است. آنچه میانگین طول عمر انسان را در این سال‌ها بالا برده، آنچه باعث شده بهترین ساخته­‌های دست بشر، میلیون‌ها کیلومتر دورتر به دور سیاره‌­ای با دقت تمام در گردش باشد، آنچه مرگ‌ومیر در اثر بیماری­‌های همه‌گیر را کم کرده علم بوده است، نه شبه علم و نه طالع بینی!

• گروه خبری : مطالب آموزشی,مقالات مجله نجوم,مقاله های دیگر