کشف منظومه‌ای با هفت سیاره زمین‌مانند
سازمان هوا و فضای امریکا (ناسا) با برگزاری نشستی از کشف منظومه‌ای با هفت سیارۀ زمین‌مانند در فاصلۀ 40 سال نوری از زمین خبر داد.
 ٠٧:٣٠ - پنج شنبه ٥ اسفند ١٣٩٥ - نظرات : ٠متن کامل >>
نسل آینده شناساگر ماده تاریک
پروژۀ زیرزمینی اِل‌زِد (LZ به اختصار LUX-ZEPLIN) با هدف رد و یا پذیرش نظریۀ ذرات مادۀ تاریک، در آزمایشگاه برکلی امریکا تا سال 1399/2020 ساخته خواهد شد.
 ٠٧:٠٠ - پنج شنبه ٥ اسفند ١٣٩٥ - نظرات : ٠متن کامل >>
آب های یخ زده سیاره عطارد منشا اسرارآمیزی دارند
دانشمندان در مطالعات جدید به قسمتی از پاسخ این سوال دست یافته‌اند. در عطارد لایه‌هایی از یخ با میانگین ضخامت 50 متر یافت می‌شود، اما عدم قطعیت قابل توجهی در اندازه‌گیری‌ها وجود دارد. اینکه ابتدا برخورد چه نوع دنباله‌داری باعث بوجود آمدن این ذخیره آب شده، کماکان رازی سربه مهر است.
 ١٨:٥١ - سه شنبه ٣ اسفند ١٣٩٥ - نظرات : ٠متن کامل >>
سامون، سیارکی که خطرناک به نظر می رسد!
سیارک ها در شکل ها و اندازه های مختلفی وجود دارند، اما سیارک بی‌کیو6 – 2017 (BQ6 2017) با چند وجه نسبتا مسطح که با چین هایی در میانشان از هم متمایز شده اند، تا حدودی منحصر بفرد است.
 ١٨:٣٨ - سه شنبه ٣ اسفند ١٣٩٥ - نظرات : ٠متن کامل >>
کوتاه کردن راه یافتن سیاره غریبه
رض کنید امکان مشارکت در پروژه یافتن سیاره نهم منظومه شمسی برای شما فراهم شود. اگر این رویا را دارید، شاید بهتر است بعد از خواندن این مقاله، کامپیوترخود را روشن کنید.
 ١٥:١٤ - سه شنبه ٣ اسفند ١٣٩٥ - نظرات : ٠متن کامل >>
سه کاندیدای نهایی برای محل فرود مارس ۲۰۲۰
دانشمندان و مدیران در کارگروه مأموریت مارس ۲۰۲۰ سه محل روی سیاره سرخ را برای بررسی‌های بیش‌تر پیشنهاد کرده‌اند.
 ١٧:٠٩ - دوشنبه ٢ اسفند ١٣٩٥ - نظرات : ٠متن کامل >>
هند صد و چهار ماهواره را باهم به فضا فرستاد
کشور هند چهارشنبه ۲۷ بهمن با پرتاب همزمان ۱۰۴ ماهواره با یک موشک، رکورد تعداد ماهواره پرتاب‌شده در یک مأموریت را شکست.
 ١٦:٥١ - دوشنبه ٢ اسفند ١٣٩٥ - نظرات : ٠متن کامل >>
ماجرای شی نورانی یکم اسفند چه بود؟
بنابر گزارش‌های مردمی در شبکه‌های اجتماعی حوالی ساعت ۱۸ و ۴۰ دقیقه یکشنبه، یکم اسفند، حرکت شیئی نورانی در افق غربی و از سوی شمال به جنوب در آسمان شمال ایران مشاهده شده است. همچنین در نواحی مرکزی و جنوبی ایران با اختلاف زمانی اندک، حرکت این جسم از افق غربی به سمت جنوب رصد شد.
 ١٣:٢٩ - دوشنبه ٢ اسفند ١٣٩٥ - نظرات : ٠متن کامل >>
جنگ زنانه برای تسخیر فضا
در ژانویه ۱۹۷۸ با اعلام فهرستی ۳۵ نفره، بزرگترین گروه نامزدهای انتخابی برای سفر به فضا اعلام شد. در این گروه ۶ زن وجود داشت: سالی راید، جودیت رسنیک، شانون لوسید، ری سدون، کاترین سولیوان و آنا فیشر. به این ترتیب تصور می‌شد زنانی که ۲۰ سال پس از والنتینا ترشکوا نخستین و تنها زن کیهان‌نورد جهان بار دیگر امکان سفر به فضا بیابند از شهروندان آمریکا باشند. انتخاب ۶ زن برای سفرهای فضایی توسط آمریکایی‌ها، زنگ خطر را برای روس‌ها به صدا درآورد و بار دیگر آنها را تحریک کرد که باز هم پیش‌دستی کنند...
 ١٣:١٠ - دوشنبه ٢ اسفند ١٣٩٥ - نظرات : ٠متن کامل >>
اسپیس‌ایکس بار دیگر قابلیت‌های فضایی خود را به نمایش گذاشت
عملیات بی‌نقص فالکُن ۹
شرکت اسپیس‌ایکس نخستین موشک خصوصی را از سکوی پرتابی‌‌‌ به فضا فرستاد که محل آغاز بعضی از عظیم‌ترین مأموریت‌های ناسا بوده است. این شرکت همچنین مرحلۀ اول موشک را با موفقیت بر زمین نشاند و پیروزی چشمگیری را برای خود رقم زد.
 ٠٠:١٠ - دوشنبه ٢ اسفند ١٣٩٥ - نظرات : ٠متن کامل >>